אהוד

אהוד

Saturday, February 04, 2006

קטעים מדברי הדיקן בהקשר של קרן המלגות לזכרו של אהוד

להלן קטעים מדברי הדיקן בהקשר של קרן המלגות לזכרו של אהוד ירון ז"ל

דברי הדיקן, פרופ' פנחס בר-יוסף
טקס מצטייני דיקן – 6.4.10

אנו נמצאים כיום בעיצומו של מהלך של גיוס תמיכה מהתעשייה והציבור במלגות לסטודנטים מצטיינים, שהחלה עם תרומת קרן המלגות של משפחת ירון להנצחת זכרו של אהוד ירון ז"ל. מהלך זה החל ביוזמתו של מר חיים ירון שבשנת 1962 סיים את הפקולטה להנדסת מכונות בטכניון. תרומתו לביטחון המדינה החלה בתקופת שרותו בפלמ"ח והמשיכה בחיל האוויר הישראלי היכן ששימש כקצין טכני בטייסות שונות. בהמשך שרותו הצבאי שימש כמפקד טייסת תחזוקה במלחמת ששת-הימים, ובמלחמת יום הכיפורים שרת כראש להק ציוד בחיל-האוויר בדרגת תת-אלוף , תפקיד שהנו פסגת שאיפותיו של כל מהנדס בחיל האוויר. כמו כן כיהן חיים ירון במשרות בכירות בחברות רבות. במרוצת השנים טיפח חיים ירון קשרים הדוקים עם הטכניון וכיום הוא משמש כחבר בקורטוריון, ובמועצת אגודת דורשי הטכניון בישראל.
על פועלו הרב הוענק לו, בשנת 2009, התואר עמית כבוד של הטכניון: "כהוקרה על תרומתו לחיזוק בטחונה של מדינת ישראל; מתוך הכרה במנהיגותו בפיתוחה של התעשייה הישראלית וכהערכה על נדיבותו והישגיו המופתיים כבוגר הטכניון. לאחרונה נענה לבקשת הפקולטה והצטרף לוועדה המייעצת של הפקולטה".
השנה בפעם השנייה יוענקו בפקולטה פרסי הצטיינות מקרן מלגות שהקימו אראלה וחיים ירון ע”ש אהוד ירון ז”ל. מהעדות של חבריו של אהוד לגרעין הנח"ל עולה דמות של בחור שנלחם להתגייס לצבא, שאהב לטייל בארץ ושהיה בעל שמחת חיים ויכולת נתינה יוצאת דופן.
מטרתה של הקרן לעודד סטודנטים מלימודי הסמכה בהנדסת מכונות שמעבר להצטיינותם בלימודים יש להם גם תרומה משמעותית לקהילה. אני תקווה שמפעל זה ינציח את זכרו של אהוד ירון ז"ל ושדמות המופת ומפעל החיים של חיים ירון יבל"א תהווה עבורכם, הסטודנטים המצטיינים בפקולטה, מודל לחיקוי.